Ferrari 360

Jakiś czas temu serwisowaliśmy kolejnego włoskiego youngtimera, czyli Ferrari 360. Czym charakteryzował się ten model? Co na nas zrobiło największe wrażenia i przede wszystkim, jakimi osiągami może pochwalić się Ferrari 360 Modena. Poniżej przybliżamy sylwetkę tego pojazdu produkowane na przełomie wieków.

Ferrari 360 premiera

Ferrari 360 zaprezentowano pod koniec poprzedniego stulecia, a dokładniej w 1999 w Szwajcarii podczas Geneva Motor Show. Produkowano go do 2005 roku w i tym czasie powstało 16 tysięcy sztuk tego pojazdu. Wszystkie oczywiście wyjechały z fabryki w Maranello. Ferrari 360 zastąpi model F355. Po zakończeniu produkcji włoski producent sportowych samochodów wypuścił na rynek Ferrari F430.

Ferrari 360  – lekkie jak piórko

Wiele modeli tej włoskiej marki projektowanych jest przez włoskie studio Pinifarina. Nie dziwi więc, że również w tym przypadku postawiono na specjalistów w projektowaniu samochodów. Interesujące jest natomiast to, że firma współpracowała na etapie produkcji z przedsiębiorstwem zajmującym się wytwarzaniem aluminium (Alcoa). Powodem tego mariażu była oczywiście waga samochodu. Nowe Ferrari miało posiadać super lekkie podwozie i ta sztuka się udało. Od swojego poprzednika, czyli od F355 było lżejsze aż o 28% . Warto dodać, że jednocześnie Ferrari 360 posiadało większe rozmiary.

Ferrari 360  – wersje nadwozia

Na samym początku mieliśmy do czynienia tylko z jedną na wersją, czyli Modeną. Jednak po trzech latach pojawił się wyczekiwany Spider, w którym wzmocniono takie elementy jak progi i płytę podłogową, a także przeprojektowano szybę. Oczywiście Spider był kabrioletem, jednak pod bardzo wieloma względami przypominał swój pierwowzór sprzed kilku lat.

Fabryka w Maranello wypuściła ponadto model z Challange Stradale, który wizualnie jest bardzo podobny do Modeny, jednak posiada bogatsze wyposażenie. Jednocześnie jest to wersja z większymi felgami i łatwiejsza w prowadzeniu.

Czy to wszystkie wersja nadwozia? Nie do końca. Powstała jeszcze Barchetta, która była prezentem ślubnym dla byłe prezesa firmy. Istnieje jednak tylko jedna sztuka tego samochodu.

Ferrari 360 wymiary i cena

Wystarczy rzut ona na ten samochód i od razu widzimy, że jest samochód zaprojektowany do sporty. Jest bardzo płaski (1,21 m wysokości), szeroki (1,92 m) i długi(4,5 m), dzięki czemu świetnie trzyma się toru, a oporu powietrza minimalizowane. Jego waga waha się w zależności od wersji od 1,49 tony do 1,55 tony.

Na rynku znajdziemy model 360 od ceny 200 tysięcy złotych. Warto jednak pamiętać o tym, że po latach będzie wymagał renowacji i sprawdzenie wszystkich podzespołów, by jazda nim był przyjemna i bezpieczna. Zapraszamy do ALDA Motorsport, ponieważ mamy na swoim koncie serwisy i renowacje wielu modeli Ferrari.

Ferrari 360 – dane techniczne

Oczywiście mamy tu do czynienia z silnikiem V8 (DOHC) umieszczonym centralnie, który w zależności od wersji oferuje 400 lub 425 seryjnych koni. Pojemność to 3,6 litra, a w głowicy znajdziemy dwa wałki rozrządu. Musimy się tu liczyć ze spalaniem na poziomie 18-19 litrów na setkę.

Maksymalna prędkość w Modenie to 296, a Spider rozpędza się do 300 km/h. Do setki rozpędzimy się w 4,5 lub 4,1 s.

Co możemy powiedzieć o skrzyni biegów? Mamy tu do dyspozycji 6 biegów w wersji manualnej i półautomatycznej. Ferrari nie zaproponowało tu klientom wersji z pełnym automatem.

Style Switcher

Layout options
Header options
Accent Color Examples
Background Examples (boxed-only)
View all options →