Ferrari 488 – moc, wersje, dane techniczne

Ferrari 488 – moc, wersje, dane techniczne

Ferrari 488 otwiera nowy rozdział na kartach historii tej znamienitej marki. Niezależnie od tego, czy wybierzemy wersję GTB, Spider, Pista czy Pista Spider, wejdziemy w posiadanie kluczy do jednego z najlepszych samochodów na świecie. Czym jednak różnią się od siebie poszczególne modele? Jaka jest ich dokładna charakterystyka i dla którego warto stracić głowę? W dzisiejszym artykule omówimy każdy z tych aspektów. 

Ferrari 488 GTB

Choć bierze swoją nazwę od 308, Ferrari 488 GTB (Gran Turismo Berlinetta) stanowi znaczący krok naprzód w stosunku do swojego poprzednika. To co wyróżnia tę wspaniałą maszynę to m.in. podwójne turbodoładowanie 3,9 l, które stało się podstawą modeli 488 i zabrało do domu wiele nagród — w tym Międzynarodowy Silnik Roku kilka lat z rzędu.

Ponadto Model GTB ma odznacza się mocą 661 koni mechanicznych, potrafi rozpędzić się do 330 km/h, a 100 km/h osiąga w zaledwie 3 sekundy!

Ferrari 488 Spider

Ferrari 488 Spider to dwuosobowy wariant 488 z otwartym składanym twardym dachem. Samochód zadebiutował na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku i od razu zdobył serca publiczności.

Układ napędowy Spidera jest taki sam jak 488 GTB – posiada 670-konny, 3,9-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Pojazd jest tylko 50 kg cięższy niż jego rodzeństwo coupé i 10 kg lżejszy niż Ferrari 458 Spider. Przyspieszenie do 100 km/h pozostaje niezmienione w stosunku do modelu GTB i plasuje się w okolicy 3 sekund. Przyspieszenie do 200 km/h zajmuje nieco więcej czasu – 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Warto wspomnieć, że Ferrari 488 Spider został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych samochodów technologicznych w 2016 roku przez IEEE Spectrum.

Ferrari 488 Pista

W marcu 2018 r. Ferrari zaprezentowało 488 Pista (po włosku tor) podczas Geneva Motor Show. Na nowy projekt wpłynęły wcześniejsze warianty wyścigowe 488 GTE i 488 Challenge, a samochód przeszedł wiele mechanicznych i zewnętrznych modyfikacji, by pokonać 488 GTB w kwestii wydajności. 3,9-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem generuje teraz moc 720 KM przy 8000 obr./min, a moment obrotowy wynosi 770 Nm przy 3000 obr./min. Wszystko to dzięki zastosowaniu nowych wałków rozrządu, większego intercoolera, wzmocnione tłoków, tytanowych korbowodów i kolektorów wydechowych z Inconelu w silniku zapożyczonym z 488 Challenge.

Ferrari 488 Pista

Zmiany w 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów pozwalają również na zmianę biegów w ciągu 30 milisekund, gdy kierowca wejdzie w tryb wyścigowy. W celu zwiększenia wydajności tunele wlotu powietrza zostały przeniesione z boków do tylnego spojlera. Inne zmiany zewnętrzne obejmują dyfuzory podwozia i tylny dyfuzor współdzielony z 488 GTE, sprawiając, że samochód generuje o 20% większą siłę docisku niż 488 GTB.

Aby zmniejszyć masę pojazdu, we wnętrzu zastosowano włókno węglowe i Alcantarę, dzięki czemu 488 Pista jest o 91 kg lżejszy niż 488 GTB. Samochód posiada system kontroli kąta poślizgu bocznego z E-Diff3, F-Trac i zawieszeniem magnetoreologicznym, aby poprawić prowadzenie przy dużych prędkościach. Modyfikacje te umożliwiają 488 Pista przyspieszenie od do 100 km/h w 2,85 sekundy, do 200 km/h w 7,6 sekundy, zapewniając maksymalną prędkość samochodu w granicach 362 km/h.

Ferrari 488 Pista Spider

Nowy kabriolet 488 Pista został zaprezentowany podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w 2018 roku. Spider zachowuje silnik, który generuje taką samą moc wyjściową jak coupé, a tym samym zapewnia takie same osiągi. Różni się jednak zmniejszoną wagą, co czyni go pierwszym kabrioletem Ferrari lżejszym od swojego odpowiednika coupé.

Ferrari 488 Spider

Wnętrze jest wykończone włóknem węglowym, tapicerowane Alcantarą i skórą oraz zawiera paski do zamykania drzwi zamiast klamek, co wskazuje na wyścigowy charakter samochodu.

Najważniejsze cechy zewnętrzne obejmują nowe 20-calowe felgi aluminiowe z diamentowym wykończeniem, które są o 20% lżejsze niż kute felgi aluminiowe, a także 20-calowe obręcze z włókna węglowego. Pista Spider to także debiut Ferrari Dynamic Enhancer, nowej bocznej kontroli dynamiki.

Naprawa Ferrari 488

Szukasz sprawdzonego warsztatu, który doprowadzi Twoje Ferrari do doskonałego stanu? ALDA Motorsport ma doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje, aby zająć się Twoim pojazdem!

 

Zdjęcia:

  • https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Vauxford
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Rijinatwiki
  • https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Alexander-93

 

Style Switcher

Layout options
Header options
Accent Color Examples
Background Examples (boxed-only)
View all options →