Ferrari 812 Superfast – V12 i 800KM, czyli diabeł na torze

Ferrari 812 Superfast – V12 i 800KM, czyli diabeł na torze

Ferrari 812 Superfast zadebiutowało w 2017, ciesząc fanów szybkich pojazdów wolnossącym V12 o mocy 800 KM. W tamtym czasie był to najmocniejszy samochód wyższej klasy sportowej wyprodukowany w Moranello. Co jeszcze warto wiedzieć o tym wyjątkowym samochodzie, który zastąpił kultową F12?

Ferrari 812 – wygląd

Ferrari 812 w Genewie zrobił dobre wrażenie swoją wydłużoną, agresywną sylwetką. Jest to oczywiście kontynuacja wyglądu Ferrari F12, ale fani dopatrują się też podobieństwa do GTC4 Lusso. Można jednak zauważyć w tym coupe jednak więcej przetłoczeń. Uwagi przykuwają również reflektory w całości wykonane w technologii LED

A jak prezentuje się wnętrze? Jest ono na wskroś nowoczesne. Znajdziemy tu sporo carbonu i aluminium, a także elektroniczne, dotykowe ekrany.

Ferrari 812 osiągi i silnik

Silnik w 812 jest większy niż w kultowej F12 czy w LaFerrari. Pojemność tej potężnej V12 to aż 6,5 litra. Taka jednostka napędowa pozwala na osiągnięcie 800 KM przy 8,5 tysiąca obrotów. Maksymalny moment obroty Ferrari 812 to 718 Nm, który osiągniemy przy 7 tysiącach obrotów. Do setki rozpędzimy się już w 2,9 s, a maksymalna prędkość tego super samochodu to 340km/h. Dzięki temu, że Ferrari pozostało w przypadku tego modelu przy silniku wolnossącym, możemy cieszyć się doskonałym brzmieniem w czasie jazdy.

Przeczytaj o serwisowaniu i naprawie Ferrari w ALDA Motorsport. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Ferrari 812 – pozostałe dane techniczne

Silnik umieszczony jest w tym modelu z przodu, co nie od wielu modeli było raczej niespotykane w przypadku tego włoskiego koncernu. Napęd na tył przenoszony jest natomiast za pomcą 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej.

Chcesz naprawić swoje Ferrari? Zadzwoń +48 690 690 911 lub napisz info@aldamotorsport.pl

Z przodu zamontowane dodatkowe, aktywne klapy, których zadaniem jest zwiększanie docisku samochodu do podłoża. Jest to szczególnie przydatne przy pokonywaniu zakrętów.

W pokonywaniu zakrętów za całą pewnością pomogą 4 skrętna koła, które zdecydowanie poprawiają zwinność pojazdu. Jest to rozwiązanie, które mogliśmy poznać już w GTC4 Lusso. Ciekawostką jest natomiast elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, który w tym modelu sprawuje się doskonale.

 

zdjęcia:

Guillaume Vachey, Wikipedia

Style Switcher

Layout options
Header options
Accent Color Examples
Background Examples (boxed-only)
View all options →