Ferrari F355 – jeden z najpopularniejszych modeli Ferrari

Ferrari F355 – jeden z najpopularniejszych modeli Ferrari

O Ferrari F355 krąży wiele opinii. Często nazywano go „małym” i „tanim pojazdem, co oczywiście w przypadku Ferrari jest oczywiście opinią na wyrost. Zadbane modele z lat 90.tych obecnie można kupić za ponad 100 tysięcy…euro. Mniej zadbane modele możecie oczywiście odrestaurować w ALDA Motorsport w rozsądnej cenie. Ostatnimi czasy mieliśmy okazję z powodzeniem wymienić kompletnie rozrząd w dość nietypowym, bo granatowym Ferrari F355. To skłoniło nas do opisania tego wyjątkowego modelu. Sprawdźcie, co warto wiedzieć o F355.

F355 na tle poprzedników i następców

Ferrari w latach 90.tych miało sporo do zaoferowania fanom marki. Jeśli uszeregować je pod względem kosztów i westchnień kierowców, to na samym szczycie znajdowało się superstowe Ferrari F50, a zaraz za nim 456 GT z czterema miejscami. W tym korowodzie znajdziemy też coupe, czyli 550 Maranello, które zastąpiło 512. I właśnie w połowie dekady pojawia się najmniej kosztowne, bo na pewno nie tanie, Ferrari F355. Miało ono zastąpić Ferrari 348 i było produkowane w latach 1994 – 1999. Stało się w tym czasie jednym z najpopularniejszych pojazdów produkowanych w Maranello. Sprzedano ponad 11 tysięcy egzemplarzy. Samo F355 zastąpiono Ferrari 360 Modena.

Chcesz naprawić swoje Ferrari? Zadzwoń: +48 690 690 911

Warianty F355

F355 oczywiści występowało w kilku wariantach. Studio Pininfarina zaprojektowało już w 1994 dwie wersję nadwozia. Pierwsze to typowe coupe – Berlinnetta. Druga wersja nadwozia posiadała natomiast dach typu targa, w którym można było zdjąć środkową część – GTS. To właśnie ten drugi model cieszył się największą popularnością.
W 1995 do rodziny F355 dołączył kabriolet z elektronicznie składanym dachem, czyli Spider.

Każdy z tych modeli posiadał smukłą linię i oczywiście mocno zarysowane wloty powietrza. Nie można również zapominać o charakterystycznym spojlerze w tylnej części nadwozia i oczywiście o ikonie lat 90.tych, czyli podnoszonych reflektorach.
W tym samym roku pojawiło się również wyścigowe F355 Challange. Dodano tutaj sportowe fotele oraz klatkę bezpieczeństwa. Wyprodukowano ponad sto sztuk tego modelu.

Przeczytaj o serwisowaniu i naprawie Ferrari w ALDA Motorsport. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Wyścigowe 355 niewiele różniło się od wersji szosowej: dodano sportowe fotele, klatkę bezpieczeństwa oraz tylny spoiler. Łącznie powstało ponad sto sztuk.

Ferrari F355 – parametry techniczne

Jak rozszyfrować numer 355 w nazwie Ferrari? Oznacza on pojemność silnika, czyli 3,5 litra i 5 zaworów na cylinder. Sporą część silnika, czyli głowicę, tytanowe korbowody, a także tłoki kute z aluminium stworzono na wzór V10 znanych z Formuły1. W przypadku F355 spotkamy jednak nieco mniejsze V8. Mamy tu do czynienia z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten silnik generuje moc 380 KM. To wszystko sprawiało, że do setki można rozpędzić się już w 4,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 295 km/h. W przypadku F355 trzeba jednak liczyć się ze spalaniem 25 litrów na 100 kilometrów podczas jazdy po mieście.

F355 silnik
Wnętrze obszyto oczywiście skórą. Detale wykonane są natomiast z chromu i aluminium. W standardowej wersji znajdziemy tu jeszcze 2 poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane lusterka i klimatyzację. Ciekawym rozwiązaniem są natomiast szyby atermiczne, które nie pozwalają na nagrzewanie się wnętrza samochodu.

F355 wnętrze
W tym modelu Ferrari mamy do czynienia z niezależnym, sportowym zawieszeniem, które umożliwia elektroniczną kontrolę stopnia tłumienia amortyzatorów. Zawieszenie jest oparte na podwójnych wahaczach poprzecznych, sprężynach śrubowych i stabilizatorach.

Style Switcher

Layout options
Header options
Accent Color Examples
Background Examples (boxed-only)
View all options →