Ferrari LaFerrari – osiągi, zawieszenie, wygląd, wnętrze

Ferrari LaFerrari – osiągi, zawieszenie, wygląd, wnętrze

La Ferrari ujrzało światło dzienne na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku jako najmocniejszy samochód tej marki i jednocześnie pierwsze auto hybrydowe firmy z Maranello. Samochód jest następcą takich modeli jak F40, F50 i Enzo, ale nawet na ich tle wydaje się wyróżniać swoją oryginalną sylwetką. Co warto wiedzieć o tym wyjątkowym hipersamochodzie?

Ferrari La Ferrari – wygląd

Włoska marka powinna wzbudzać emocje już na pierwszy rzut oka. Nieinaczej jest w przypadku modelu La Ferrari, który charakteryzuje się bardzo długim przednim zwisem i dość krótkim zwisem tylnym. Na karoserii znajdziemy wiele przetłoczonej i tuneli, poprawiających aerodynamikę. Znajdziemy tu też ruchome tylko skrzydło. mocno wysynięte do boków lusterka zdają się przypominać czułki owada.

Za projekt odpowiada Flavio Monzoni, który zaprojektował m.in. Volkswagena Golfa szóstej generacji. Warto wspomnieć, że Ferrari La Ferrari występuje również wersji Aperta, czyli ze zdejmowanym, sztywnym dachem. 

Wnętrze 

We wnętrzu znajdziemy oczywiście fotele kubełkowe pokryte skórą. Kierownica jest tu klasyczna dla Ferrari, czyli spłaszczona z góry i jak z dołu. Biegi przełączamy za pomocą łopatek. Środek przepełniony jest również włóknem węglowym, co z jednej strony wpływa oczywiście na obniżenie wagi, ale jednocześnie jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter pojazdu. Siedzimy tu bardzo nisko, ale jednocześnie wygodnie i mamy naprawdę dobrą widoczność, więc możemy poczuć się jak w bolidzie Formuły 1. 

Na kokpicie znajdują się zegary, które są w pełni cyfrowe, ale pobliskie wstawki z alcantary i kilka fizycznych pokręteł dodają elegancji temu wnętrzu. 

Ferrari LaFerrari tył

Podwozie Ferrari La Ferrari

Mamy tu do czynienia z kompozytowym nadwoziem samonośnym, do którego przymocowano nadwozie z karbonu. Przednie zawieszenie składa się z podwójnych wahaczy trójkątnych, natomiast tylne jest wielowahaczowe. 

Zastosowano tu ciekawe amortyzatory, które wypełnione są cieczą magnetoreologiczną, dzięki czemu mają lepsze tłumienie. Można oczywiście regulować charakterystykę ich pracy. 

Aby zatrzymać ten pojazd zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe, które z przodu mają średnicę 400 mm, a z tyłu jedynie o 20 mm mniej. Z przodu znajdziemy felgi 19 calowe, a z tyłu 20 calowe. 

Silnik, napęd i osiągi Ferrari La Ferrari

Ten model Ferrari jest wyjątkowy z wielu względów. Jest między innymi pierwszym, w którym zastosowany napęd hybrydowy. Silnik benzynowy to V12 o pojemności 6,3 litra. Jest to zmodyfikowana wersja jednostki napędowej z F12 Berlinetta. Wtrysk jest oczywiście bezpośredni. Moc, którą jest w stanie wygenerować ten silnik to 800 KM i to bez żadnego doładowania. Moment obrotowy to 700 Nm. To jednak nie wszystko, jeśli chodzi o moc. Wspomnieliśmy, że jest to hybryda, więc na pokładzie znajduje się dodatkowo silnik elektryczny o mocy 163 KM. Napędza o n jedynie tylną oś. Ferrari do setki rozpędzi się poniżej 3s, natomiast 200 km/h osiągnie już w 7 sekund. Co zaskakujące 300 km/h pokaże się już po 15 sekunda. Maksymalna prędkość to 350 km/h. Te liczby mówią same za siebie. 

Zdjęcia:

TTTNIS  [dostęp 19.12.2022]

Style Switcher

Layout options
Header options
Accent Color Examples
Background Examples (boxed-only)
View all options →