Porsche 911 – jeden z najszybszych samochodów na świecie

Porsche 911 – jeden z najszybszych samochodów na świecie

Pierwsze Porsche 911 zaprezentowano w 1963 podczas wystawy we Frankfurcie. Od tamtego czasu ten luksusowy pojazd cieszy się niesłabnącą popularnością, a obecnie, od roku 2018 produkowana jest kolejna, najświeższa ósma generacja modelu. Co sprawia, że Porsche 911 skradło serca fanów motoryzacji? Dziś przyjrzymy się dokładniej jego charakterystyce. 

Porsche 911 – krótki rys historyczny

Porsche 911 wypuszczono na rynek jako następcę modelu 356. Samochód miał być nie tylko większy i mocniejszy niż jego młodszy brat, ale również bardziej komfortowy. Pierwszą wersję słynnego modelu wyposażono w silnik B6 o pojemności 1991 cm3 i mocy 130 KM oraz jednostkę napędową w układzie boxer umieszczoną za tylną osią. 

Choć na początku seria miała zostać wypuszczona pod symbolem 901, po obiekcjach marki Peugeot, która już wcześniej zarezerwowała trzycyfrowe nazwy z zerem w środku, nowe Porsche otrzymało słynny dziś numer 911. Produkcja aut wystartowała w 1964 roku. Zakupić można je było rok później, początkowo tylko na rynku północnoamerykańskim. 

Chcesz naprawić swoje Porsche? Zadzwoń +48 690 690 911 lub napisz info@aldamotorsport.pl. Mamy na swoim koncie wiele napraw i przeglądów tej marki, więc zadbamy o każdy detal. Sprawdź naszą ofertę na naprawę Porsche

Nowe Porsche stawiało swe pierwsze kroki na wyścigach samochodowych, zyskując z czasem coraz większą popularność oraz odnosząc kolejne zwycięstwa w popularnych rajdowych wydarzeniach: Nurburgring, Sebring, Daytona, Targa Florio czy też 24 Hours of Le Mans. W sondażu przeprowadzonym w 1999 roku na najlepszy samochód stulecia Porsche 911 zajęło wysokie piąte miejsce. Nie dość, że dziś jest to jeden z najbardziej znanych samochodów w historii motoryzacji, jest on również jednym z trzech najstarszych nadal produkowanych pojazdów sportowych. 

Porsche 911 – jak wygląda dziś?

Obecnie produkowana jest już ósma generacja Porsche 911, która otrzymała kod fabryczny 992. Pierwsza prezentacja nowego modelu miała miejsce w listopadzie 2018 roku w Los Angeles. Najświeższe 911 charakteryzuje się unowocześnioną konstrukcją – jest dłuższe, szersze i niższe, a jego tył stał się masywniejszy. Pojazd ozdobiony jest świetlnym pasem, dzięki któremu upodobnił się do pozostałych nowych modeli Porsche. Odmienione jest też wnętrze samochodu. Na kokpicie znajduje się spory ekran dotykowy i tunel środkowy pełen przycisków przeznaczonych do sterowania pojazdem. To, co pozostało bez większych zmian względem poprzedniego modelu to rozstaw osi i wygląd pasa przedniego. 

W Polsce fani motoryzacji i sportowych samochodów nowe Porsche 911 kupić mogą już od początku 2019 roku. Wszystkie modele są czteroosobowe, dostępne w trzech typach nadwozia: coupe, kabriolet i targa. Skrzynia biegów może być manualna lub półautomatyczna. 

Czy Porsche 911 ma jakieś wady?

Choć Porsche 911 słynie ze swej niezawodności, i w nim zdarzają się czasem usterki. Użytkownicy skarżą się m.in. na poluzowania w tylnym zawieszeniu, wycieki oleju, pracę elektronicznego hamulca postojowego, zbyt szybko zużywające się opony i żarówki w reflektorach ksenonowych oraz łatwo uszkadzający się układ hamulcowy.  

Słynne 911 nie zyskało jednak swojej popularności bez powodu. Jedną z jego kluczowych zalet jest możliwość dostosowania twardości amortyzatorów do stylu jazdy właściciela. Na pochwałę zasługuje też trwały silnik gwarantujący niezwykle dobre osiągi oraz luksusowe wyposażenie zapewniające wysoki

Style Switcher

Layout options
Header options
Accent Color Examples
Background Examples (boxed-only)
View all options →